Kontakt oss

Jevnaker kommune

Kirkegata 6
3520 Jevnaker

Finn kontaktpersoner

Åpningstid sentralbord og servicetorg
kl 09.00-15.00

Telefon:
61 31 57 00

Telefaks: 
61 31 58 50

E-post:
postmottak@jevnaker.kommune.no

Kommunenummer 0532
Organisasjonsnummer 961 381 363

eDialog

- sikker innlevering av brev og dokumentasjon til Jevnaker kommune

Jevnaker kommune har tatt i bruk eDialog. Med denne tjenesten kan du via en sikker kanal sende brev og dokumenter selv om de er unntatt offentlighet. E-post kan være en usikker kanal fordi den kan hackes, e-poster kan stoppes i spamfilter eller ikke komme fram av andre årsaker. 

Vi oppfordrer både privatpersoner og bedrifter til å benytte eDialog til å sende dokumenter trygt inn til oss.

For å benytte tjenesten må du logge inn/identifiseres ved hjelp av ID-portalen. Når du har logget deg inn fyller du ut skjema.

Slik fyller du ut skjema:

  • Velg om du er privatperson/innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
  • Obligatoriske felt er merket med *. 
  • Gi en god beskrivelse av forsendelsen din. Kommentarfeltet legges inn som et eget vedlegg til forsendelsen din.
  • Er Jevnaker kommunes saksnummer kjent, vennligst skriv dette i feltet «tittel» sammen med tittel på innsending. 
  • Husk å laste opp relevante vedlegg.
  • Klikk på «send forsendelse» Du vil motta en kvittering på e-post.

Fordelene med eDialog er flere:

  • Du sender informasjon gjennom en sikker kanal.
  • Det gir en sikker identifikasjon av hvem som er avsender.
  • Innsendt post blir sendt rett inn i vårt sak/arkivsystem.
  • Vi anbefaler deg å bruke eDialog ved sending av dokument til kommunen, også når innholdet ikke er unntatt offentlighet. 

Du skal ikke bruke eDialog hvis:

  • Kommunen har elektroniske skjema til formålet, for eksempel søknad om barnehageplass og ledig stilling.
  • Henvendelser som gjelder enkle spørsmål, da kan du sende e-post til postmottak@jevnaker.kommune.no.