Kontakt oss

Jevnaker kommune

Kirkegata 6
3520 Jevnaker

Finn kontaktpersoner

Åpningstid sentralbord og servicetorg
kl 09.00-15.00

Telefon:
61 31 57 00

Telefaks: 
61 31 58 50

E-post:
postmottak@jevnaker.kommune.no

Kommunenummer 0532
Organisasjonsnummer 961 381 363

Digital post fra kommunen

Alle brev fra kommunen kan sendes til din digitale postkasse. Er du klar til å motta digital post fra oss?

Jevnaker kommune arbeider aktivt med å digitalisere tjenestene for å gi bedre service og raskere svar på henvendelser. Kommunen tilbyr digital post. Det betyr at du kan få brev fra oss levert digitalt i din postkasse. 

Hvordan komme i gang med digital post?

Du kan velge mellom e-Boks eller Digipost. Begge er sikre og gratis. Når du har opprettet postkasse hos en av disse, er du klar til å motta post fra kommunen. Hvis du ikke oppretter digital postkasse, kommer posten via Altinn.

Med digital postkasse får du:

Samlet post fra det offentlige trygt og gratis ett sted

Du mottar posten med en gang (ingen ventetid)

Varsel på SMS og/eller e-post når du mottar ny post

Tilgang til posten din der du er, og når du vil

Posten din legger seg i ditt eget arkiv

Du er med på å spare miljøet (papir, trykk, transport)

Sikker løsning

En digital postkasse er en sikker løsning for å motta og oppbevare viktig post digitalt, slik som brev med vedtak, helseopplysninger eller annen sensitiv informasjon. Det offentlige kan ikke bruke vanlig e-post til å sende slik informasjon. Skal du kunne motta viktige brev fra det offentlige digitalt, må du ha digital postkasse. 

Hvis du fortsatt vil ha papirpost

Som innbygger kan du gi beskjed hvis du ikke ønsker digital post fra kommunen. Det gjør du ved å reservere deg mot kommunikasjon på nett via www.norge.no eller tlf 800 30 300. Du vil da fremdeles få posten på papir. 

Næringsdrivende kan ikke reservere seg.

Mer informasjon 

Mer informasjon om digital postkasse og hvordan du kommer i gang: www.norge.no